Kundtjänst

Vi strävar alltid efter att du som medlem hos Refunder.se ska känna en nöjdhet till 100% med vår tjänst. Vårt supportteam sitter därför redo att hjälpa dig med dina frågor och funderingar.

Nedan hittar du svaren på de vanligaste frågorna vi brukar få. Har du gjort ett köp som inte har registrerats på ditt medlemskonto ber vi dig att välja alternativet “Mitt köp har inte registrerats” här intill och fylla i formuläret, så hjälper vi dig så fort som möjligt. Notera att vi inte har möjlighet att behandla ospårade / oregistrerade köp som är 60 dagar gamla eller äldre.

Om du inte hittar svaret på din fråga eller behöver ytterligare hjälp ska du inte tveka på att kontakta oss via alternativet "Kontakta vår support direkt"  Vår kundtjänst är bemannad måndag - fredag mellan 8 - 17. Ärenden som inkommer på helger och övriga röda dagar besvaras nästkommande vardag.

Frågor angående Refunder Pay hänvisas till DNB:s kundtjänst på telefon 08-695 17 12, öppet mån-fre kl 8-17.

Vad behöver du hjälp med?

Behöver du komma i kontakt med vår support? Skicka oss ett mail på support@refunder.se så svarar vi så snart som möjligt.

Vanliga frågor och svar

Refunder ser till att du får cashback i form av riktiga pengar på allt du handlar hos alla de 1200+ anslutna nätbutikerna. Är du medlem och inloggad på Refunder får du cashback på alla köp som du genomför hos våra anslutna butiker. Är du inte registrerad medlem på Refunder ännu skapar du enkelt ett nytt konto här ovan. 


Först söker du bara på den butik eller den produkt som du letar efter på Refunder.se. Klicka sedan på länken till butiken. Du kan då klicka "aktivera cashback" och sedan är det bara att handla som vanligt i butiken. När köpet gått igenom kommer en notifikation på sms / mail och ditt Refunderkonto att köpet genomförts. Notera att det kan ta upp till 48 timmar för köp att registreras i systemet. Vi rekommenderar även att du installerar tillägget "Refunderknappen" om du handlar via en dator. Det gör att du får upp en liten knapp i hörnet på skärmen när du handlar. Där kan du klicka "aktivera cashback" när du är inne på hemsidor för att slippa behöva gå via Refunder.se för att göra köpen. Vidare kan du även använda appen om du använder din telefon för shopping. Då följer du bara länken ut och genomför köpet på din mobila webbläsare. 


OBS! Du får ingen cashback på köp där du använder en rabattkod förutsatt att den inte kommer från oss, du får inte heller cashback på den del av köpesumman som betalas med presentkort eller tillgodopengar. Cashback ges enbart på köp som görs i butikernas nätbutiker, detta gäller även vid eventuella byten/returer.


Här kan du se filmen om hur Refunder fungerar.

Det kan ta upp till 48 timmar innan ditt köp syns. Om köpet inte har registrerats inom 48 timmar kan det finnas olika anledningar till det.

Följande punkter kan göra att vi inte kan spåra köpen: 

1. Din webbläsare tillåter inte cookies. Alla webbläsare stödjer cookies i grundinställningen men om inställningarna har ändrats så att cookies inte fungerar kan vi tyvärr inte spåra ditt köp. 

2. Du har inte gått direkt från Refunder till butiken och gjort ditt köp. Om du går in på olika sidor eller mailutskick medan köpet pågår kan det innebära att spårningen inte fungerar. 

3. Du har inte aktiverat din cashback med Refunderknappen innan du genomförde ditt köp. 

4. Du har Adblock installerat i din webbbläsare. Inaktivera Adblock för att säkerställa att dina köp registreras ordentligt. 

5. Du har gått från en rabattkodssida till butiken i samband med att du använder Refunder. 

6. Du har använt en rabattkod som inte kommer från Refunder.se 

7. Du har gjort ett köp som bryter mot butikens särskilda villkor och kan ej generera cashback. 

Om inget av ovanstående stämmer i ditt fall ber vi dig att rapportera in ditt köp genom att fylla i formuläret som du finner ovan till höger samt bifoga din orderbekräftelse. OBS! Vi har ingen möjlighet att behandla ospårade köp som är 60 dagar gamla eller äldre.

När appar inte är uppdaterade till den senaste versionen har de en tendens att krångla. Initial är det viktigt att uppdatera Refunder-appen. Om problemet skulle kvarstå är det fördelaktigt att testa att installera om appen. För att uppdatera appen går du in på App Store eller Google Play och där trycker du dig vidare till ”Uppdateringar”.

Refunder.se får en ersättning av butiken för att vi leder dig via Refunder.se till dem och att du sedan genomför ett köp. En del av denna ersättning delas sedan ut till dig i form av så kallad cashback. 

I de flesta fall registreras köpen utan några konstigheter, men för att minimera risken att ditt köp inte registreras är bra att tänka på följande: 

1. Din webbläsare måste tillåta cookies. Alla webbläsare stödjer cookies i grundinställningen men om inställningarna har ändrats så att cookies inte stöds kan vi inte spåra ditt köp. 

2. Gå direkt från Refunder.se till den butik du ska handla hos utan att besöka andra sidor eller mailutskick emellan. Genomför köpet i den fliken där du landar. Annars finns risken att vi "tappar kontakten" med butiken och då försvåras spårningen. Har du besökt andra siter emellan kan du gå tillbaks till Refunder.se och klicka igen. Om du använder Refunder-knappen se då till att aktivera cashbacken innan du genomför ditt köp. Besöker du andra siter under tiden för ditt köp se då till att aktivera cashbacken igen innan du slutför köpet. 

3. Avinstallera Adblock i din webbläsare. Om du har installerat Adblock i din webbläsare behöver du avinstallera programmet när du använder Refunder och ska genomföra köp. 

4. Gå inte in på rabattkodssidor samtidigt som du använder Refunder. Rabattkodssidor använder samma typ av teknik för att spåra köp och om du är inne på båda samtidigt finns risken att spårningen störs ut. 

5. Använd inte rabattkoder i samband med köpet som du inte har fått av oss. Har du däremot fått koden av oss är det fritt fram för både rabatt och pengar tillbaka. Om du har några frågor kring detta är du välkommen att kontakta oss på support@refunder.se 

När du har minst 100 kr under ”Godkänt” på ditt konto kan du när som helst få dem utbetalda. Du kan välja att betala ut dina pengar till ett svenskt bankkonto, via Swish eller Trustly, eller till ett verifierat PayPal-konto (PayPal-kontot måste vara verifierat med ett svenskt konto/kreditkort). Det går inte lägga in PayPal/bankuppgifter förrän en utbetalning väl ska ske. 

När du har gjort ett köp kan det ta upp till 48 timmar innan din cashback syns på ditt Refunder-konto. Cashbacken hamnar under ”Inkommande” och ligger där tills de blir godkända. Väntetiden beror på att vi måste invänta öppet köp-regler (alla butiker har egna regler), ångerrätten (som är lagstadgad och alltid är två veckor på distansköp) samt att vi måste få summan bekräftad från respektive butik.
 Efter godkännande flyttas pengarna automatiskt över till ”Godkänt” och när du har du minst 100 kronor i godkänd cashback kan du välja att få dem överförda till ditt bankkonto. Notera gärna att utbetalning av cashback för hotell- och resebokningar sker efter att bokningen eller resan är betald och nyttjad.

Om du inte kan logga in på ditt medlemskonto och inte får ett återställningsmail med ett nytt lösenord får du gärna kontakta oss på support@refunder.se från den mailadress som du använde när du registrerade dig på Refunder. Då ordnar vi ett nytt tillfälligt lösenord åt dig. 

Nästan alla transaktioner spåras helt utan några konstigheter, men någon enstaka gång uppstår situationer då spårningen inte fungerar. För att underlätta att spårningen av dina köp fungerar, tänk på följande punkter: 

1. Börja alltid din shopping på Refunder.se och gå direkt härifrån till den butik du vill handla hos och genomför köpet i fliken där du landar. Om du besöker andra sajter eller mailutskick innan du genomför köpet finns det risk att köpet inte registreras hos oss, och då ser vi inte hur mycket pengar du ska ha tillbaka. Om du använder Refunderknappen se då till att aktivera cashbacken innan du genomför ditt köp. 

2. Använd inte andra hemsidors rabattkoder. Då finns det risk att ditt köp inte registreras hos oss. 

3. Om du handlar i flera olika butiker, se till att gå tillbaka till Refunder innan du går vidare till den nya butiken. Annars kan vi inte spåra ditt köp i den andra butiken. Om du använder Refunderknappen, se då till att aktivera cashbacken innan du genomför ditt köp. 

4. Se till att din webbläsare tillåter cookies. Det kan ta upp till 48 timmar innan ditt köp syns på ditt medlemskonto, om ditt köp fortfarande inte är registrerat efter 48 timmar, vänligen registrera det på länken ovan så behandlar vi det så snart som möjligt.

Använd inte externa rabattkoder, d.v.s. inte sådana som du inte fått från Refunder. Då finns det en risk att ditt köp inte registreras hos oss. Köp gjorda med otillåten rabattkod kan komma att nekas i efterhand även om köpet registreras vid köptillfället.

Refunder.se är gratis. Vi tar inte ut någon anmälnings- eller medlemsavgift, så se till att bli medlem på en gång om du inte redan är det.

Om du helt eller delvis returnerar ett köp som är berättigat till cashback kommer vi att justera detta på ditt konto. En delvis retur justerar köpet till korrekt cashback utifrån den nya summan och en retur av hela köpet nekar köpet helt. Kontakta gärna oss på support@refunder.se om du har frågor angående cashbacken för ditt returnerade köp.
Gör man ett byte/retur i butikens fysiska butik så utgår cashbacken helt. För att få behålla sin cashback vid ett eventuellt byte/delvis retur måste detta ske i butikens nätbutik där man gjorde det ursprungliga köpet.

Alla butiker har olika cashbacknivåer. Hur mycket respektive butik ger i cashback hittar du på butikssidan hos oss. Kontakta gärna oss på support@refunder.se om du har frågor angående en cashback för en specifik butik. 

Inledningsvis kan det vara en fördel att rensa gammal data så som cacheminne och cookies, samt även starta om din enhet. Om Refunder-knappen fortfarande av någon anledning inte kommer upp eller inte går att aktivera kan du söka upp den butik där du ska handla och sedan klicka dig vidare med hjälp av den gröna knappen som säger "Gå till ….". Väl i butiken genomför du ditt köp precis som vanligt.

Vi kan tyvärr inte registrera köp i efterhand. Om inte köpet har gått via Refunder får vi ingen ersättning från butiken och då kan vi inte ge någon cashback. För att inte missa kommande cashback rekommenderar vi en installation av Refunderknappen (https://www.refunder.se/refunder-knappen). 

Om du vill ändra din mailadress loggar du in på ditt medlemskonto och går sedan till "Mitt Konto". Väl där klickar du på "kugghjulet" i det övre högra hörnet och går vidare till "Kontoinställningar". Där kan du sedan välja att ändra din mailadress.

Om du har handlat från olika segment / kategorier kommer ditt köp att registreras som flera olika köp på ditt medlemskonto. Varje segment kommer att få en egen orderrad och detta är p.g.a. att de segmenten har olika cashbacknivåer.

När du har minst 100 kr i godkänd cashback kan dessa betalas ut till ditt bankkonto eller PayPal-konto. Det går inte att direkt från ditt medlemskonto använda din cashback som betalningsmedel utan pengarna måste först betalas ut från ditt medlemskonto.

När en butik nekar ett köp får vi ingen ersättning från butiken och kan då heller inte dela ut någon cashback. Det finns olika anledningar till varför en butik nekar ett registrerat köp.

1. Avbeställd order / beställning 

2. Returnerade varor 

3. Otillåten rabattkod 

4. Duplicering, vilket innebär att köpet är registrerat hos en annan källa än Refunder som använder samma typ av teknik för spårning av köp. Det innebär att du har varit inne på någon rabattkodssida, mailutskick, blogg eller prisjämförelsesida i samband med köpet. Cashbacken tillfaller då tyvärr den andra källan. 

Kontakta gärna oss på support@refunder.se om du har frågor angående en nekad cashback.

Primärt får man inte cashback för fysiska butiker. Undantaget är att du kan få cashback för köp som du genomför hos de butiker som framkommer  under "Fysiska butiker" i appen. 

Intjänad cashback förfaller efter två år från det datum som de är registrerade hos Refunder. Intjänad cashback som inte tagits ut inom två år raderas automatiskt.

Om du har fler mailadresser som du använder dig av fungerar det att fylla i en mailadress hos butiken och använda en annan mailadress för ditt medlemskonto hos Refunder.

Om du har en fråga som inte har besvarats av de ovanstående svaren är du varmt välkommen att kontakta oss på support@refunder.se, så hjälper vi dig gladeligen. 

Vi använder cookies på vår webbplats. Genom att godkänna cookies hjälper du oss att samla in data som vi kan använda för att förbättra annonser samt vår webbplats. Klicka på "Godkänn alla cookies" för att fortsätta, eller klicka på "Anpassa cookies" för att välja vilka cookies du vill godkänna. Läs hela vår cookiepolicy här och hela vår integritetspolicy här.

Anpassa inställningar